قدس آنلاین – یزد: رییس دانشگاه یزد در نشست مدیران حراست دانشگاه‌های منطقه ۶ کشور که با محوریت موضوع نشریات دانشجویی در این دانشگاه برگزار شد، با تأکید بر ضرورت استقلال دانشگاه ها در مدیریت و حل و فصل مسایل داخلی خود، بیشترین مشکلات تشکل‌های دانشجویی را ناشی از فشار نهادهای خارج از دانشگاه دانست.

بیشترین مشکلات تشکل‌های دانشجویی ناشی از فشارهای بیرونی است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، رییس دانشگاه یزد در این نشست با تأکید بر رعایت عدالت و انصاف در برخورد با گرایش های مختلف از سوی تشکلهای دانشجویی، خاطرنشان کرد: طرفداری‌ها و جانبداری‌های بدون منطق در تشکل‌ها را بیشترین آسیب را به فضای اخلاقی و فرهنگی دانشگاه می‌رساند.

 دکتر محمدصالح اولیاء تصریح کرد: هنگامی که تنش‌ها و فشارهایی ایجاد می‌شود اگر احساس شود مدیریت دانشگاه در برابر تنش‌ها تسلیم می‌شود، تداوم کار برای مدیریت سخت خواهد شد اما اگر با عدالت و انصاف با همه گروه‌ها برخورد شود به طور طبیعی بسیاری از مشکلات کاهش خواهد یافت. وی تاکید کرد: در تنش‌ها به جای برخورد شخصی و جناحی با یک گروه خاص، باید رعایت قانون ملاک عمل قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه صبر و تحمل و حفظ آرامش در حوزه حراست بسیار تعیین‌کننده است افزود: در مدیریت بحران ها و هیجانات، باید عامل زمان مورد توجه ویژه قرار گیرد تا با حفظ  آرامش و صبر مسایل حل شود. چه بسا در بعضی مواقع در اوج هیجانات عکس‌العمل‌های نامناسب نشان داده شده که به افزایش تنش دامن زده است.

رییس دانشگاه یزد در ادامه افزود: حق و صبر دو محوری است که باید مبنای کار در تمام مدیریت‌ها به ویژه حراست قرار گیرد. محور حق، همان رعایت انصاف و عدالت است و محور صبر مبتنی بر کنترل خشم و هیجان در مواقع بحرانی است.

دکتر محمدصالح اولیاء با اشاره به بحث نشریات دانشجویی گفت:‌ در دانشگاه یزد ۷۰ نشریه دانشجویی منتشر می‌شود که ۴۰ درصد آن علمی و ۶۰ درصد مرتبط با تشکلها و اکثرا جنبه سیاسی دارد.

وی میزان مخاطبان نشریات را یک بحث جدی عنوان کرد و افزود: دغدغه مهمی که وجود دارد این است که نشریات متأسفانه مخاطبان زیادی ندارند و هزینه‌ای که برای چاپ آن ها صرف می‌شود، درصورت نیافتن مخاطب، به نوعی اتلاف منابع است.

به گفته وی سیاست‌های فرهنگی دانشگاه باید به سمتی برود که نشریات برای داشتن مخاطب، مشوق بگیرند و بر اساس تعداد مخاطبی  که دارند و تعداد مخاطبی که جذب می‌کنند از یارانه بهره مند شوند.

رییس دانشگاه یزد دغدغه دیگر در مبحث نشریات را ناپایداری آنها عنوان کرد و افزود: اگر مجوزها به تشکل‌ها به عنوان یک فردی که شخصیت حقوقی محسوب می‌شود داده شود، باعث تشویق کار گروهی و همچنین پایداری نشریات می شود.

دکتر محمدصالح اولیاء با قدردانی از مدیریت و عملکرد مناسب حراست دانشگاه یزد، گفت: خوشبختانه این دانشگاه در سال های اخیر با وجود فعالیت نسبتا گسترده در زمینه برگزاری نشست ها و مراسم با حضور شخصیت‌ها و نمایندگان طیف های مختلف سیاسی،کمترین تنش را داشته است.

وی افزود:‌ مدیریت حراست دانشگاه یزد تاکنون توانسته‌ است با تدبیر، تعقل، صبر و آرامش بسیاری از مسایل را در زمان اتفاقات بحرانی که می توانست دامنه گسترده‌تری ایجاد کند را رفع کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.